Ana içeriğe atla

Gümüş Elbise

     Merhaba Dikiş Severler

Görür görmez vurulduğum bir kumaşı daha bitirdim. Bu gün akşam olmak bilmedi....Dikmekten değil sizinle paylaşma heyecanından,  ütülemek için bile o kadar zor bekledim ki anlatamam. Neyse yayına geçelim....
     

Ön ve arka parçalar gördüğünüz gibi kesmiş oldum. ön parçada yapılan deiğişikliği görüyorsunuz. degaje payını ayarlamış oldum ama orda bir farklılık daha var. Onuda ayriyeten bir yayında sizlerle paylaşacağım.





Etek iki parça olacak şekilde kestim hanımlar.  100 cm boyda kestim. Yana gelen kısmını da 100 cm ayarlayıp öne doğru kesmeyi de resimde gördüğünüz gibi  kestim...  birde kumaşın içi ve dışının farklı görünümü de sizi yanıltmasın.. dışı gümüş baskı içi gri triko enfes bir kumaş. parçacıdaydı ama metre hesabı satılıyordu. görür görmez hani derler ya bayıldım bu kumaşa.... dikip bitincede harika oldu . 



kol kesiminide yine kalıbın devamında kendi kol ölçüme göre ayarladım hanımlar... birde elbisede ne fermuar ne de düğme var degaje yaka olması sebebiyle baştan rahat geçiyor zaten. kumaş hem esnek hem tiril tiril.... aslında ben evde giyecek şekilde diktim misafirim geldiğinde falan ama özel gecelerde de giyilebilecek bir elbise, söz nişan düğün günlerinde iddalı bir elbise olabilir....
neyse hanımlar diyecek çok şey olur ama bu kadarla kalalım...
yine bol dikişli günlerde buluşmak üzere..... 
sağlıcakla kalın

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Suni Deri Nasıl Dikilir???

Merhaba Dikiş Severler       Deri eteğimin uçlarının katlamasında dikiş zor olmuştu diye bahsetmiştim... Şimdi nasıl diktiğimi paylaşmak istiyorum. Normal de dikisler gizli dikiş olduğu için deri kumaşlarda sorun olmuyor fakat etek uçlarını kıvıvırmasında makine ayagina deri oturdugu için ayak ilerlemiyor... toplayarak büzerek devam ediyor. O yüzden bu soruna çözüm olarak şöyle yaptım.. Etek ucunu kıvıracağınız genişlikte etek ucunun tamamini kaplayacak kadar kagıt kesin. Ben 5 cm genişliğe 160 cm uzunlukta kestim. Etek ucuna once boylu boyunca iğneledim.                              Bütün kağıdı yerlestirdikten sonra kağıtlı ucu 2 ye katladim igneleri katlanilan yere çektim. Niye hemen 2 ya katlayarak yapmadın diye soracak olursanız kağıt katlanarak düzgün ilerlemiyor çünkü Sonra resimde gördügünüz gibi makine ayağına kağıt gelecek şekilde yerleştirdim ve öyle diktim. Birde makinenin dikiş aralığını 4 e çıkardım tansiyon ayarınıda bollaştırdım Dikişin bitmiş hal

Degaje Yaka Nasıl Yapılır

    Merhaba Dikiş Severler                               İki yayındır degaje yaka paylaşıyorum o yüzden degaje yaka nasıl yapılır paylaşma zamanı gelmiş olmalı.  evet aslında bir resimlik işi var degajenin. gözünüz korkmasın hanımlar... ben herhalde bir kaç tane daha degaje yaka dikerim gibi geliyor. hem kolay hemde kullanışlı.... hanımlar ilk olarak ön kalıbımızı kumaş katında istediğimiz yaka payı olarak eğimli kumaşa oturtuyoruz. ne kadar pay vereceğinizi anlamak için kumaşı elinizle iki uçtan tutup yakanıza getirerek ne kadar  vereceğinizi ölçün. o miktarı ikiye katlayarak yaka payını ayarlamış olursunuz... ve yine ayrıca kalıbımızı eğik yatırınca altta olması gereken payı es geçmiyoruz hanımlar. kalıp düzmüş gibi payını veriyoruz...  hanımlar umarım anlatbilmişimdir. sorusu olan yoruma yazabilir...  herkese bol dikişli günler diliyorum

Şubat 2018 Burda Dergisi Önizleme ve Teknik Çizimler Yorumlu

Merhaba dikiş severler dikiş için başucu yayınımız Burda dergilerini  her ay önizlemesini  takip etmenizi mutlaka tavsiye ederim. bence şubat sayısı herkesin elinin altında olması gereken bir yayın olmuş. kaçırmayın derim... burda bir model varki sadece onun için bile bu dergiyinalabilirim... Bütün modellerin teknik çizimleri bu sayfada ben bu modele inanın bayıldım. normalde klasik modeller ilk tercihimdir. ama böylesi bir spor modele asla hayır diyemem. yine bir kot çalışması bu modelden gelebilir. aynı zamanda bu modele bambu ketende çok yakışır.  bu gömlek tarzı elbise modeli de bence tercih edilebilinir. her zaman her yerde tercih edilebilecek bir model. dikişe yeni başlayanlar için biraz ağır gelebilir ama bence birazcık gözünüz karaysa kesinlikle dikilebilirsiniz ve basit modellere göre çok çok mesafe katettireceğini düşünüyorum hanımlar.... nerdeyse kruvaza modeller her sayda oluyor zaten. bence burda dergisi artık kruvaze yaka bir iki kalıp  pa